11. august 2010

Fremdeles i feriemodus...

i hverfall her på bloggen.

For jeg er allerede inne i min andre arbeidsuke etter ferien.
Og som dere vet er det alltid litt å ta igjen hjemme
når man har vært bortreist i tre uker.
Som KLEDSVASK OG KLEDSVASK OG KLEDSVASK!!!
Og for ikke å snakke om hvor mye støv det blir selv om huset står tomt.

Vel, helt tomt har jo ikke huset vært, for kronprinsen har vært
hjemme. Men stort sett bare for å spise og sove tror jeg.
Han har nemlig jobbet for fullt i hele sommer.
Men ryddet etter seg, det har han,
FLINKE GUTTEN, så huset så stort sett greit ut.
Bortsett fra en storhaug med møkkete arbeidstøy.
Så altså, enda mer KLEDSVASK!!!
For det som ho mor fortalte om hvordan
vaskemaskinen virket, gikk inn det ene øret og ut av det andre. ;)

Det hadde også informasjonen om vanning av blomster
og planter!!! De fleste av plantene ute var ett sørgelig avsluttet
kapitell da vi kom hjem, og det måtte også foretas
en real opprydding i vinduskarmene inne.
Heldigvis hadde hjerterankene og porselensplantene
mine overlevd, mens to husfreder og noen
andre planter hadde avgått med døden.
Så da skulle jeg vel egentlig vært ute
å kjøpt inn litt nytt, men har bestemt
meg for å vente til etter at båtsesongen er over.

For selvfølgelig reiser vi ut med båten
hver helg, så sant været er allright.
Hvilket det var i helgen!!!
En deilig helg i Hvaler-skjærgården
sammen med familie og gode venner!!!♥

HELT HERLIG!!!
Det er slike stunder man vil minnes
og leve lenge på når høsten og vinteren setter inn.
(Dessverre ingen bilder - det skal jeg bli flinkere til).

På interiør-fronten er det helt stille,
ingen prosjekter på gang. Eller det vil si:
Mange prosjekter på gang - men det
er foreløpig oppe i mitt hode.
 Og fremdeles ikke lagt frem for kællen. ;)

Som dere sikkert husker så var jeg litt
lei meg forrige gang ettersom tapeten
jeg hadde lyst på på soverommet hadde
gått ut av produksjon.

Vel, gleden var stor da jeg noen
dager senere kom over denne tapeten
på en svensk blogg. En liten melding til
vedkommende, og straks fikk jeg
svar på hvor tapeten var kjøpt.

Og dermed gikk turen til Sverige få dager etter.
Så nå ligger tre ruller med tapet på vent på hobbyrommet. 
Kunne jo ikke risikere at den forsvant foran øya på meg også.

Kællen håpet imidlertid at vi kunne drøye litt før vi satte igang... :(
Men, men da har jeg i hverfall tapeten klar. :)))
Og med litt bearbeidelse... ;)

Ute regner det i bøtter og spann,
og middagen er snart ferdig. Guttæne ventes
inn døra hvert øyeblikk, så da får jeg avslutte.

Kanskje kommer det et nytt blogginnlegg om ikke så alt for lenge...

Ha en strålende ettermiddag og kveld, folkens!!!

MANNE

PS!!! CHRISTINE FRA NARVIK HAR
OVERTATT TETEN I BOLIGDRØMKONKURRANSEN I DAG.

STEM PÅ CHRISTINE OG VÆR MED I TREKNINGEN AV KR 9999,-

2 kommentarer:

  1. Hei og god morgen.
    Så heldig du var med tapeten. Det er dumt når man oppdager at det man ønsker seg ikke finnes på lager eller har gått ut av produksjon. Men det ordnet seg jo.
    Høres ut som en herlig sommer. Og se det med plantene som positivt. En fin fin anledning og en himla god unnskyldning for å kjøpe noen nye. Bruker den hvert eneste år på denne tiden.

    Til slutt vil jeg takke for den himla koselige kommentaren på bloggen.

    Ha en fin fin torsdag. Klem fra Elin:O)

    SvarSlett
  2. Hallo Marianne!!!! Joda, jeg har levd såpass lenge at jeg har startet noen ganger på slike lappetepper. Problemet er at jeg har gått lei etter tre lapper. Men da har jeg stort sett begrenset meg til 3-4 farger. Denne gangen har jeg sort som basisfarge rundt til slutt, ellers så har jeg kjøpt de fargene som er å oppdrive hos Rema 1000 og Nille. Ikke grått og blått. Jeg tror på variasjon, he-he. Begynner med pute, så blir det et vognteppe, og så to...... man har da babybarnebarn i fleng:DDDD Så får vi se hvor stort (eller litet) det blir, he-he. Men jeg er optimist, he-he. Han flott dag og snart en flott helg!!! Klemz Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett