24. juni 2010

Jeg HAAAATER å stryke...

Stryke er noe av det verste jeg gjør.
Jeg rett og slett HATER å stryke.
Og jeg går ganske langt for å slippe det.

Sørger i hverfall for å kjøpe strykefrie skjorter!!!

Haugen med stryketøy gjemmer jeg selvfølgelig unna
slik at jeg slipper å se den til enhver anledning, og
jeg drøyer i det lengste før jeg tar fatt på den.

Sitter foran tørketrommelen til den er ferdig, (jeg hører
nemlig ikke at den er ferdig), for så å ta ut tøyet med en gang.
Da slipper man skrukker.
Men, ILLE KJEDELIG...

En annen ting er å henge opp en lang snor, gå til innkjøp
av ca. 30 stk. hengere å henge opp og strekke tøyet.
Noe som faktisk funker OK, bortsett fra at det tar lang tid.

Men uansett om jeg gjemmer unna strykehaugen,
kjøper strykefritt, venter på tørketrommelen,
eller henger alt tøyet opp på hengere,
vokser strykehaugen jevnt og trutt.

Og når strykebrettet attpåtil så slik ut,
ja da kunne man jo helt miste motet.
Slik ser det imidlertid ikke ut lenger.
For da jeg var en tur i "den andre byen" (Fredrikstad)
i forbindelse med jobben i går, stakk jeg en
tur innom Panduro og fant ett artig stoff.
Ja, måtte liksom ta det ut i hagen for å få de rette
bildene (Hi, hi). Mye finere, ikke sant?
Og med ett så lekkert strykebrett
kan man jo stå ute i solen å stryke også.
 Den vakre duken med måkemotiv har min kjære svigermor sydd.

Og slik ble det på vaskerommet...

KOOOSELIG...

Og kanskje litt artigere å stryke nå???

Nå er det ut på kveldstur med prinsesse Sheeba.

PREKÆS!!!

MANNE


5 kommentarer:

  1. Så fint bilde fra hagen,stoffet var skikkelig sommerlig og fint. Så koselig du har gjort det på vaskerommet:)

    SvarSlett
  2. He-he, skal vi danne klubb? For jeg stryker ikke før jeg må, det vil si hvite skjorter til julaften, bryllupp og julebord:(((((( Muligens derfor bunaden min ligger i pose i håp om at noen vil ha den:DDDDD Ellers liker jeg det flotte, moderne og up to day strykejernet ditt........

    SvarSlett
  3. Kjære Manne, søstra mi:-)

    Kan du vær så snill å flytte hjem til oss i èn måned eller to? Tenker at det ville være tilstrekkelig tid for deg til å gå bananas i alle rom, kriker og kroker:-)
    Jeg slutter tydeligvis aldri å bli amazed av hva du får til....suss på nesa!

    V.

    SvarSlett
  4. Helt enig... stryking er kjedelig, kanskje det hadde vært koseligere å stryke klær sammen med noen! Tida går fortere når man gjør ting sammen...

    Ble kjempekoselig med nytt trekk da!

    SvarSlett
  5. Hihi, jeg hater også å stryke. Nå skal du høre hva jeg gjør, det er flaut det, jeg lever nesten alt hjem til mamma, ho synes det er koselig å stryke for meg, for da føler ho at ho hjelper meg. Nå er mamma snart 80 år så jeg er en smule flau, men det er deilig gett, så jeg stryker bare når jeg må. Men ble jo utrolig søtt på vaskerommet ditt da. Kjørte forresten forbi deg og hunden din i går tror jeg da vi var ute å øvelseskjørte med dattra vår. Han en fin helg Marianne.

    SvarSlett