14. mars 2010

Skodd for tur i vårvær...

Strålende vårvær og +4  inviterte til langtur i dag. Skarpt i lufta er det fortsatt, så jeg er fremdeles godt kledd på mine daglige turer. Jeg ble imidlertid stående ett lite øyeblikk å vurdere om jeg skulle ta av pigga'n. Klok av skade... Jada, jeg er en av dem som bruker brodder og ikke er redd for å innrømme det. Jeg har nemlig opplevd å ramle slik på ratta'tan at jeg virkelig trodde den gikk i tusen knas. Og det frister ikke til gjentakelse akkurat. I tillegg kan jeg nå både nyte og ha nytte av mine turer, uten å være redd for å falle og ved å kunne lange skikkelig ut.


Enkle og sette på og ta av...

Så klok av skade tråkket jeg av gårde i mine turstøvler med påmontert pigg. Og glad er jeg for at jeg lot piggene sitte på, for gang- og skogsveier er fremdeles dekket av is flere steder, og når de i tillegg er dekket av smeltevann blir de jo direkte livsfarlig. Turen ble i hverfall til glede og nytelse for meg, og til og med en liten 5-minutter nede ved vannkanten (fremdeles is) før jeg tok fatt på hjemveien.

Fristen for å ta av piggdekk er forøvrig første mandag etter 2. påskedag, så da kan jeg jo la piggene bli sittende på en stund til.

PS!!! For de som ønsker å kjøpe maken (men som ikke vil være ved at de bruker brodder) har jeg sett at de selges på Europris for en billig penge. Jeg kjøpte mine på Rema 1000 for 4 år siden og betalte kr 60,-.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar