3. mars 2010

En hobbysyerskes bekjennelser...

Gleden er stor, for min elskede gamle Husquarna er tilbake i hus. Var å henta'n fra reparasjon i går - så nå er'e bare å sette i gang.

Må imidlertid innrømme at jeg formelig følte symaskinreparatørmannes undrende blikk, da jeg gikk ut døra fra butikken. Han lurte nok helt sikkert på hvordan i all verden jeg hadde klart å "knekke av" hveiv-hjulet på symaskinen.

Og en kan jo faktisk lure. Men så er'e nå sånn da, at når en sitter å syr og koser seg - SÅ SKJER DET  SOM IKKE SKAL SKJE!!! Undertråden vikler seg, stoffet setter seg fast og hveivhjulet går hverken frem eller tilbake. Hvorpå ho mor i ren frustrasjon tar ett ordentlig tak i hveivhjulet og drar til. Også  sitter jeg plutselig der da, med hele hjulet i hånda. Og hveivhjulet sitter ikke lenger fast i symaskinen.

IHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOO!!! Jeg og min korte, korte lunte!!!

Heldigvis kunne symaskinreparatørmannen skaffe ett nytt hveivhjul og fikk fiksa Husquarna'n min, men han ba meg å "TA LITT BEDRE" vare på'n. Han kunne også fortelle at grunnen til at undertråden viklet seg var bruk av dårlig tråd som loet, hvorpå mor sporenstreks gikk til innkjøp av 500 m hvit Gütermann tråd. Her skal det ikke lenger vikles.

"Stell pent me'n nå, da", gliste symaskinreparatørmannen, i det jeg glad og lykkelig gikk ut av butikken med Husquarna'n i den ene hånda og en liten pose med vakre blonder og 500 meter Gütermann tråd i den andre.

Vakre blonder ble også med hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar